úterý 21. května 2013

Get bronzed!



Leto je tu. Konecne! A spolu s nim i slunicko, na ktere se vsichni vzdycky tolik tesime. Slunce samozrejme potrebujeme, to je jasna vec. Doda nam potrebnou pozitivni energii. My zeny muzeme vyrazit v krasnych satech a vsichni jsou spokojeni vcetne muzu. Co si budem povidat, i pres leto tech skutecne horkych dni u nas bohuzel moc neni. A prave proto nektere z nas se snazi chytnout bronz co nejrychleji to jde a dohani tak, co se da. Mozna si rikate, ze u nas slunicko neni tak nebezpecne. Prece nejsme u more, jenze opak je pravdou. Zrovna dnes jsem byla na obede s kamaradkou, a krome opaleneho obliceje, jsem si nemohla nevsimnout tmave hnedych fleku na jejim obliceji. Samozrejme je rec o pigmentovych skvrnach. Ja chapu, ze opalovani je fajn, ze vam zjemni rysy, celkove si pripadate hezci, ale za jakou cenu? Mne osobne se opalena tvar prestala libit. Priznavam, ze takove zlatave zabarveni pleti je krasna zalezitost, ale i toho jsem se zrekla. Nebudu zde mluvit o solarkach, ktera vas zbarvi nejak divne umele dohneda - nevim jak vam, ale mne se to nelibi ani trochu. Kazdy asi uz vi, jak moc intenzivni a caste opalovani je nezdrave. Nici to plet, dela vrasky, atd atd. To vi preci kazda z nas, presto to zde pisu znovu a znovu. Kdyz uz se musite opalovat, tak urcite je fajn nevystavovat oblicej primemu slunci, a uz vubec ne bez pouziti vysokeho ochranneho faktoru. Kdyz mi tedy kamaradka rekla, ze nechape, proc se ji tam skvrny delaji, protoze prece pouzila ochranny faktor 10, tak jdu do mdlob. :-) Davat si takovyto krem na oblicej, vyjde na stejno, jako byste si na nej nedavali vubec nic. Ja pouzivam ochranu cislo 50.  Pro zeny nad 30 let by to mela byt automatika. Oblicej mame jen jeden, a myslim, ze si zaslouzi trochu zvysene pece. Porad me fascinuje, jak ceska zena nema problem utratit za krem proti vraskam tisice, ale jinak o svou plet vubec nedba. Zadny predrazeny krem proti vraskam vam totiz nepomuze. Jsem nazoru, ze mnohem dulezitejsi je mit dobry spanek, hodne hydratovat, a hlavne oblicej chranit pred slunecnim zareni. Nic vasi plet totiz nenici tak, jako prave slunce. Plet si pamatuje vse, i to, co vy uz jste davno zapomneli. Takze pokud jste se nekdy spalili, verte nebo ne, plet vam to vrati driv ci pozdeji i s uroky. I ja byla mlada, blba, kdyz jsem se pred lety spalila. Ma plet je od prirody hodne svetla, ale kdyz ji vystavim intenzivnimu slunecnimu zareni bez pripravy, zazije sok, ze ktereho se nemusi uz  nikdy vzpamatovat. Nastesti jsem to odnesla "jen" pigmentovymi skvrnami, ktere se mi po par letech podarilo vymitit. Vyresila jsem to tehdy tak, ze jsem se prestala opalovat uplne a ted jsem za to rozhodnuti vdecna. Nejenze skvrny zmizely, ale i plet vypada mlade a zdrave. Presvedcila jsem samu sebe, ze mi zkratka bila plet slusi a okoli me v tom jen utvrzuje. Pokud neverite, podivejte se na nadhernou Catherine Deneuve, ktera v temer 70 letech i bez opaleni vypada bozsky a jeji plet? Netreba komentaru. Pokud prece jen zatouzite po snede pleti, zkuste dobre samoopalovaci kremy, anebo se opalujte pomalicku a opatrne. Chapu, ze pomalym tempem se nestihnete opalit do dvou dnu, ale myslim, ze za to cekani vase plet stoji. 

 

2 komentáře:

  1. Vsichni se na leto a slunicko tesi, jenom pro me je to peklo a slunicko nepritel cislo jedna :D

    OdpovědětVymazat
  2. Adelko,tak to je clanek jak delany pro tebe! :) budes mit plet porad krasnou zdravou bez vrasek! :) pusu

    OdpovědětVymazat