středa 22. května 2013

Proti rakovine




Tohle slovo mi nekolik let nahanelo jenom hruzu. Nechtela jsem ho slyset, nechtela jsem ho cist, na toz se o nem bavit. Ted, kdyz si sama Angelina nechala preventivne odstranit prsa, rikam si, ze je mozna na case se tomu konecne postavit celem. Dejme tomu, ze strach  a spolu s ni ta nevedomost je horsi nez cokoli jineho. Mluvit o ni totiz neznamena si ji privolat,jak jsem se domnivala, ale dozvedet se, co vse delat pro to, aby nepotkala prave me, nas. To, ze me se tohle tema netyka, uz doufam take nereknete. Tyka se totiz nas vsech. Pripravit se na to neda, ale bojovat s ni, pripadne udelat vse proto, abych s ni bojovat nemusela, se urcite da. Zacala jsem tim, ze jsem prestala brat sve zdravi jako neco tolik samozrejmeho. Dokonce se zacinam zajimat i o to, co jim! Ja jsem dukazem, ze nikdy neni pozde. :-) Ze to ale trvalo. Miluji totiz ceskou kuchyni a to doslova. Nastesti se nemusim nejak slozite nutit, protoze me telo po tolika letech uz proste samo odmita prijimat ty presmazene hnusy, kteryma jsem ho zasobovala tak dlouho. Rika proste dost a to mi staci. Nekdy si rikam, ze by stacilo jen sve telo poslouchat. Ono k nam totiz skutecne promlouva, je jen na nas, zda mu naslouchame ci nikoli. Muj zivotni styl byl jeste donedavna nezdravy kompletne. Predstavte si nekoho, kdo necvici, za to kouri, ji nepravidelne, hodne sladi, hodne soli, miluje mekac, chipsy a smazeny. To vse jsem byla ja v jedne osobe. Po tricitce ale mate pocit, ze se tak nejak meni temer vse, aniz byste cokoli menit chtely. A tak jsem se rozhodla sepsat kratce v bodech, co vse bychom delat meli a rada se podelim o to vse i s vami. Jeste nez zacnu, jsem nazoru, ze ikdyz je zdravy zivotni styl moc dulezity, nejdulezitejsi je byt hlavne psychicky v pohode. Kdyz se nekdo necim prilis stresuje, trapi, neumi se uvolnit, zit, uzivat si chvil, tak ho zadny sebelepsi zdravy zivotni rytmus stejne nezachrani.Z toho vyplyva, ze pokud nekdy v lete na zahradce dostanete vyjimecne chut na cigaretu, ... dejte si ji! :)




Jak se vyhnout rakovine: 
- jime zdrave (ryby, syry), jist hodne zeleniny (rajcata), ovoce (maliny, boruvky, hroznove vino), 
- nejime smazene
- uprednostnujeme zeleninu ovoce z nasi zeme 
- hybame se ( treba i pri telefonovani chodime - jakykoli pohyb se pocita)
- jime pravidelne, po mensich davkach ale casteji
spime (pravidelne a co nejvic muzeme)
- pijeme ( idealne vodu nebo zeleny caj)
- nekourime
- pozor na slunce (kdyz uz musite, tak s vysokym ochrannym faktorem, a to ikdyz nejste nikde v zahranici u more, ale prochazite se po meste)
- pry nemame nosit vysoke podpatky ( za prvy nechapu proc, za druhy tohle urcite dodrzovat nikdy nebudu; ikdyz nikdy nerikej nikdy)
-  s alkoholem opatrne
- po tricitce si provadimem samovysetreni prsu




Žádné komentáře:

Okomentovat